tisdag 5 juli 2011

Äntligen fint väder

Första dagen med sol! Självklart fick det bli en tur ner till havet. Vi är tre familjer som delar på en specialanpassad badrullstol som går bra att köra på sanden med. Det ser ut som en blå solstol med två enorma gula plasthjul. Att köra dotterns elrullstol i sanden är liksom inte någon vidare bra idé... Man kommer helt enkelt inte så långt. Den är för tung.

Det kunde varit varmare, men det är i vart fall sol. Vattnet är hur kallt som helst, men dottern sitter lyckligt en lång stund i vattenbrynet och känner hur vattnet sköljer över hennes ben. Det måste vara hur kallt som helst, men hon insisterar på att få sitta där. Jag sitter en bit bakom henne. Beredd att springa fram så fort det behövs, men tillräckligt långt bak för att hon ska få lite egentid.

På kvällen visar det sig att hon blivit röd i nacken. Måste helt enkelt ha missat med solskyddet där. Känner mig som världens sämsta förälder, trots att jag sett till att båda barnen haft t-shirt på sig vid havet för att skydda kropparna från solen.

Minstingen och jag delar numera varje natt samma säng. Hon vägrar att somna om jag inte ligger bredvid, så det hela har resulterat i att vi har samma dygnsrytm. Vi lägger oss samtidigt och går upp samtidigt. Det blir inte så mycket vuxentid för min del och ännu mindre egentid, men det var länge sedan jag sov så mycket och jag tror att det är precis vad min kropp behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar