fredag 18 februari 2011

Hemma med minstingen

Minstingen är snorig. Hur mycket snor kan det egentligen produceras i en sådan liten näsa? Den bara rinner och rinnner. Just nu sitter hon bredvid mig och dricker mängder med grönt te med mjölk.

Vet inte om hon har feber, men hon är riktigt snorig och hostig. Under hela veckan har hon dessutom varit helt ur balans, varit helt förtvivlad när jag eller mannen har lämnat henne på dagis och sedan haft raseriutbrott senare på dagen på dagis. Hon som alltid brukar vara så glad. Hon somnade sent igår och vaknade tidigt i morse. Efter att ha varit ledsen i knappt en timma, så tog jag beslutet att vara hemma med henne idag. Oavsett om hon har feber eller ej, så mår hon uppenbarligen inte alls bra. Om hon bara får en lugn dag hemma med massor av sömn mitt på dagen, så kanske hon är bra igen i morgon. Mannen har legat sjuk i feber i flera dagar. Igår var första dagen han var på jobbet, så jag är kanske extra observant just nu.

Jag har ett par grejer jag måste göra för jobbets räkning, men jag tror inte att det är mer än att jag hinner under den timma eller de två timmar minstingen sover mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar