torsdag 24 februari 2011

Ord som bubblar

Dagarna formligen rusar fram och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Minstingens ordförråd har formligen exploderat de senaste veckorna och hon sätter ihop fler och fler ord. Hon säger så många söta saker, som jag redan glömt bort när jag ska återberätta för mannen. Igår sa hon något väldigt sött. Minns precis var hon stod och vad hon gjorde när hon sa de, men kan inte för mitt liv komma ihåg vad hon faktiskt sa...

Hon är så underbart mysigt kramgo, minstingen. Det är inte särskilt svårt att få en kram eller en puss av henne. Jag hoppas att mina barn aldrig slutar att älska kramar och pussar!

Dottern har börjat bli mer och mer medveten om hur hon ser ut. Hon vill gärna ha klänning på dagis och också halsband och armband. Hon som inte brytt sig speciellt mycket tidigare. Det är viktigt att det är rätt klänning och att smyckena matchar. Det börjar nog bli läge att köpa fler klänningar till henne... I lila... eller möjligtvis rött. Så fort vi har byggt vårt förråd så kan vi flytta ut dotterns byrå dit och istället fixa en öppen garderobslösning. Då kommer hon att kunna se alla sina kläder och lättare kunna välja själv. Jag tror att det är något hon kommer att gilla. Har också kommit på ett sätt att göra hennes rum lite finare. Ska bara hitta några vackra vita krokar först.

Jag och mannen sitter vid köksbordet och jobbar. Det är märkligt, men nästan varje gång vi sätter oss ner för att jobba med vårt företag, så inleder vi med att tjafsa om egentligen inget alls. Så onödigt! Sedan tar det en liten stund, så är vi helt inne i jobbet båda två. Vi är precis lika engagerade, men har två helt olika sätt att prata på. Samma sak med våra prioritetslistor. De följer också två helt olika kulturer, i vart fall känns det så. Fast nu är vi inne i någon slags flow igen. Jag hade egentligen tänkt lägga mig tidigt ikväll, men nu är klockan snart elva och det är för sent att tänka på att komma tidigt i säng... Får bli efter våra deadlines... Om det nu blir någon period utan deadlines. Det kommer liksom nya hela tiden. Fast det måste erkännas, att det är roliga deadlines - även om de tar tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar