lördag 5 februari 2011

Sjuk

Över en natt har förkylningen brutit ut med sin fulla kraft. När jag vaknade i morse var jag helt övertygad om att jag hade feber. Den lilla förhöjning som termometern visade kan knappast kallas för feber, men kroppen reagerar som om jag hade. Jag fryser och svettas om vartannat, näsan rinner, nysningarna varvas med hosta, jag känner mig illamående och huvudet bankar.

Dottern har sovit oroligt i natt. Jag har varit uppe 2-3 ggr och mannen vid minst lika många tillfällen. Trots att jag la mig tidigt och sov hyfsat länge, så är jag trött. Även om sömnen har blivit avbruten vid ett par tillfällen, så borde jag ha känt mig mer utvilad än vad jag gör.

Mannen är hos svärfar med barnen. Dottern skulle firas, liksom hans halvbror. Tanken var att jag också skulle följa med, men det bara gick inte. Vill heller inte riskera att smitta någon annan.

Vad tempen än visar så känner jag mig riktigt ur gängorna. Har inte tid att vara sjuk, men tänker att om jag försöker ta hand om mig själv hyfsat under helgen, så kanske det är över tills på måndag...

Jag håller tummarna riktigt hårt för att vår nattassistent är frisk på söndagkväll. Om jag sover en del idag nu när mannen är iväg med barnen, så orkar jag förhoppningsvis natten med dottern för att få sova ut natten till måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar