måndag 17 januari 2011

Bal och work shop

Det har varit en händelserik helg. I fredags packade vi och sedan åkte vi till svärmor på lördag förmiddag. I vanlig ordning något sena... Det känns som om det kvittar hur tidigt vi än börjar, vi blir alltid sena när vi ska iväg till våra föräldrar. Antagligen beror det på allt som ska packas, eftersom vi oftast sover över. Jag undrar när vi ska lära oss att göra en bättre uppskattning av hur lång tid det faktiskt tar att packa ihop allt...

I lördags var det dags för bal. Först lätt stress på stan för mannen, som behövde köpa nya skor till kvällen. Under tiden passade jag och minstingen på att hälsa på en av mina äldsta - och fortfarande en av mina bästa - vänner. Det var så mysigt att få en stund tillsammans med min kompis. Det är ofattbart hur sällan vi träffas. Det är som om det alltid ska komma något emellan, mest barn som är sjuka. Vid femtiden var det fördrink hos mina föräldrar och sedan en timma senare satt vi i karoketaxin på väg till balen. Det var premiär för min del med karoketaxi - och jag tror det var premiär för de övriga också... Låtvalen lämnade väl en del att önska, men jag och mamma klämde i ändå. Man tager vad man haver... eller hur var det nu...?

Det var en väldigt trevlig fest med massor av människor i vackra kläder. Balen var helt fullbokad, 136 personer och det stod t o m en del på kö, så det kändes extra bra att tillhöra dem som faktiskt fick möjlighet att gå. Det blev ganska sent, så det var dubbelt skönt att åka hem till mina föräldrar med vetskapen att svärmor tog hand om barnen. Att både få vara ute tillsammans till sent på kvällen - och få sova utan avbrott under resterande del av natten och morgonen är verkligen dubbel lyx. Klockan elva på förmiddagen väckte mannen mig. Jag som sällan sover längre än till halv nio den dagen på helgen när jag får sova länge.

I går kväll hade jag och mannen work shop i vardagsrummet till midnatt... Nu har vi en stor plansch med miljoner post it lappar på, upphängd på en av väggarna i vardagsrummet. I dag var vi iväg och köpte ett skrivbord. Vi har två större deadlines med nya företaget i samband med Malmö Open, som är i mitten av februari. Det blir tight med tid och det är knasigt mycket som behöver göras, men det är världens chans för oss och det ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar