fredag 28 januari 2011

Full rulle

Har varit på projektledarutbildning under dagen och fick därför hämta barnen ganska sent (kl 17). Då hade alla andra barn redan gått hem. En av pedagogerna satt i ett rum och lekte för fullt med barnen när jag kom. Ingen av dem var speciellt intresserad av att gå hem. Det är så underbart att slippa denna stress i samband med hämtning! Själv hade jag lite dåligt samvete för att de var sist, men utbildningen slutade först kl 16.30, så jag hade verkligen skyndat mig så mycket det bara gick. Pedagogen som var kvar försäkrade mig om att det absolut inte var någon stress och att det inte var så länge sedan de andra barnen hade gått hem.

Väl hemma så väntade både svärmor och min ena syster med barn på oss. Det har verkligen varit full rulle här hemma under kvällen. Är helt slut nu. Å andra sidan vet jag inte om jag hade varit mycket mindre trött ifall vi inte haft besök. Även om ljudvolymen blir ganska mycket högre av fler barn i huset, så gör det också att barnen sysselsätter sig själva på ett helt annat sätt än annars.

Minstingen och hennes kusin badade badkar. Det var världens sjöslag, vilket fick till sin följd att golvet nu är riktigt rent och fint.

När barnen väl kommit i säng, så fick jag en stund över att jobba lite med vårt nya företag. Det känns bra att försöka göra lite varje dag - framför allt nu när vi har så tight deadline. Har fått massor av idéer de senaste dagarna. Vore kul om det var möjligt att realisera i vart fall någon av idéerna.

I morgon är det släktkalas för dottern. Vi har inte hunnit handla, men maten är i vart fall planerad och en prinsesstårta är beställd och väntar bara på att bli hämtad.

Nu ska jag krypa i säng. Förhoppningsvis sover barnen länge i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar