lördag 25 juni 2011

En fullspäckad midsommardag

Idag har vi äntligen tagit tag i arbetsrummet. Det är fortfarande långt ifrån färdigt, men det börjar i vart fall arta sig. Kanske hinner vi få upp glasskivan i morgon... och sedan behövs det lite tavlor, en papperskorg och en bättre hurts för skrivaren..., men det är i vart fall en början. Tror det kan bli ett riktigt fint arbetsrum så småningom. Man ska ju inte ta ut sig... eller hur var det nu...?

Mamma och pappa sov över från igår och sedan kom ena systern på besök med man och barn på eftermiddagen, medan kvällsmaten intogs hos andra systern. Ett fullspäckat schema m a o. Ett väldigt trevligt sådant. Önskar att jag hade haft mer tid att träffa båda mina systrar..., men det är liksom som om tiden aldrig räcker till. Det är så mycket jag vill göra och hinna med... Hade velat träna mer och träffa fler av mina vänner också... Faktum är att jag hade velat jobba mer också... - utan att träffa barnen mindre. Helt enkelt en ekvation som är omöjlig att få ihop. Har försökt med upprop om att dygnet borde förlängas, men det går sådär.

I morgon är det dags för en tur till svärfar med sambo och sedan utflykt tillsammans med dem. Tror att det kommer bli en trevlig dag för barnen. Återstår bara att se om det blir fint väder... Elrullstol i regnväder är inte alltid en bra kombination... Dotterns första elrullstol strejkade så fort det började regna. Har inte testat den nya i regnväder, men är inte ett dugg sugen på att behöva putta den någon längre sträcka. Den väger kanske inte sju ton, men inte långt därefter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar