måndag 13 juni 2011

Gratis städning

Jag har vunnit städning! Jag som aldrig annars vinner, har vunnit tre timmars städning. Hur stor är chansen? Kommer inte ens ihåg vare sig vad städbolaget hette eller min motivering till varför just jag skulle vinna. Minns bara att det var en av de där dagarna när det kändes som om allt bara hopade sig över mig samtidigt som dammtussarna virvlade omkring mina fötter. Det var en av de där dagarna när jag reflekterade över min intelligensnivå, för hur smart verkar det vara att mitt under småbarnsåren, där dessutom ett av barnen har särskilda behov, starta ett nytt företag. På en marknad jag inte riktigt kan, med produkter jag inte riktigt behärskar och utan någon egentlig erfarenhet av att starta företag? Min man har förvisso startat och sålt ett företag tidigare, men inte inom denna branschen.

Städfirman föll uppenbarligen för min motivering och nu kommer de snart och städar upp alla flygfän som samlats nedanför fönsterna. Har tillbringat förmiddagen med att springa runt och plockat bland barnens alla leksaker. Vill ju ge städfirman de bästa möjliga förutsättningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar