fredag 17 juni 2011

Fredagskaos

Det var egentligen först idag som tröttheten kom, den där som borde kommit igår för att jag sovit så få timmar. Dagen på jobbet stavades verkligen kaos och jag tror att det primärt berodde på att jag inte lyckades vara tillräckligt fokuserad. Jag hade möte precis hela dagen och det kändes som om det var något som missades i varje enskilt möte. Alla jag har berättat dagen för, har bara skrattat för det blev den där oskyldiga förvirringen och det är kul när jag berättar. Det blir värsta farsen. Hade definitivt platsat på tv! Samtidigt har det tagit massor med energi, så när jag kom hem var jag verkligen helt slut.

I förmiddags var jag med dottern på ledrörlighetsmätning. Precis hela förmiddagen gick åt till habiliteringsbesöket. Hon var verkligen superduktig! Däremot har hon blivit lite stelare i höger hand, framför allt vid fingrarna. Måste komma ihåg att meddela dagis och alla hennes assistenter att de stretchövningarna är extra viktiga just nu.

Minstingen har åkt till farmor över helgen och jag har bokat in lite extra assistans för dottern. Tror det behövs. Jag och mannen behöver dessutom lite extra tid inför mötet på tisdag, när vi ska presentera vår affärsidé för en jury på 12 personer. En väldigt kompetent jury dessutom - inom flertalet områden. Ser verkligen fram emot mötet, även om jag måste erkänna att jag samtidigt är lätt nervös... I helgen ska jag och mannen fila på vår presentation och öva på att presentera tillsammans. Alltid enklare om man är själv, men det blir nog bättre om vi kör det tillsammans. Har tagit ledigt halva måndagen och nästa hela tisdagen från mitt andra jobb för att kunna fokusera. Kommer innebära en galen stress på onsdag på jobbet, men jag tror ändå att det är en bättre lösning. Mötet på tisdag är viktigt, väldigt viktigt och vi får bara en chans till ett sådant möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar