torsdag 19 mars 2009

Läkarbesök

Precis hemkommen efter ett läkarbesök med dottern. Vi satt i drygt en timma och pratade om våra förväntningar som föräldrar, vad som behöver göras samt vad som kan förbättras. Det var verkligen ett givande möte. Fast ganska jobbigt också... Läkaren vill skriva remiss så att vår dotter får en knapp inopererad i magen för att kunna sondmata henne. Känns megatungt. Jag har knappt hämtat mig från operationen av hennes ben... Att ha en knapp känns som en så stor grej. Det verkar knöligt att ge näring på det sättet och det syns ju så mycket. Visst man ser ju hennes rulle, men i övrigt ser hon ju ut som vem som helst.

Vi har alltid vetat att hon kommer behöva en knapp så småningom, men jag har alltid sett framför mig någonstans runt skolåldern. 3-4 års åldern känns för tidigt - för mig. Det är klart att om hon verkligen behöver det så ska hon ju ha det, men behövs det verkligen redan...? :o(

1 kommentar:

  1. Känner med dig! Tilde är ändå Tilde med eller utan knapp. Bulsiga kläder kanske?

    SvaraRadera