måndag 6 december 2010

En helg med fullt ös

Det har varit en intensiv helg. Trots det kan jag inte riktigt komma på vad vi har gjort... Bara att jag var väldigt trött i söndags när det var dags att lägga sig.

I söndags inledde vi i vart fall dagen med att baka pepparkakor. Full kaos. Fast det blev goda pepparkakor. Minstingen tryckte mest in deg i munnen och hade pepparkaksformarna som armband. Dottern däremot gjorde riktigt fina pepparkakor. Jag kavlade degen, hjälpte henne att trycka ner formen och sedan rensade hon själv runt den uttryckta formen innan vi hjälptes åt att lyfta över den till plåten. Det var en väldigt stolt dotter som betraktade pepparkakorna när de var klara.

Ikväll har min ena syster varit här tillsammans med sina barn och hälsat på. Dottern var mest stolt över att få ha den lilla nyfödda kusinen i sitt knä. Hon skulle antagligen kunna sitta i soffan med lilla bebisen i knät hur länge som helst. Hon ser hela tiden till att bebisen har täcke på sig och nappen i munnen. Sedan sitter hon och klappar henne försiktigt på huvudet hela tiden.

Minstingen har mest fullt ös tillsammans med min systers andra flicka. Det är mest hyss och spring i benen när de är tillsammans. Lite bråk också, men det hör väl till antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar