måndag 13 december 2010

Vill inte sova

Minstingen tyckte det var lagom att gå upp vid 1-tiden i natt... När mannen kom in till henne så hade hon gått ur sängen, plockat ner nallarna på golvet och stod och höll på att leka vid den lilla spis i sitt rum. Det var lite väl tidigt att gå upp. Under vilda protester gick hon till slut med på att lägga sig i sängen igen. Sova var hon inte riktigt sugen på, men om hon fick ligga och läsa i en bok var det okej. Till slut somnade hon. Det var en väldigt trött minsting i morse... Svårväckt och sedan var allt fel.

Jag har en egendag hemma. Listan över saker som ska göras är lång och blir längre och längre allt eftersom jag kommer på saker jag borde göra. Vet på förhand att jag inte kommer hinna allt. Kanske hälften... Återstår att se hur jag ska prioritera. Mannen hämtar barnen på dagis, så det är i vart fall några timmar kvar innan det mer är en utopi att få något gjort alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar