måndag 9 november 2009

Som i en dimma

Helgen har gått fort. Mannen kom hem i lördags em med maginfluensa, eller nå't. Illa mådde han i vart fall. Han däckade på sägen halv fyra och vaknade fem timmar senare. Dottern höll på att somna vid matbordet, så klockan sex låg hon och sov. En timma senare sov även minstingen. Märklig känsla att vara hemma i ett helt tyst hus där alla sover - en lördag klockan halv åtta....!

Dotterns tidiga sänggång är en möjlig anledning till varför hon höll mig och mannen vakna under natten till söndagen... Totalt måste hon ha vaknat i vart fall 15-20 gånger. Mellan halv tre och halv fyra på natten var jag inne hos henne sex gånger. Det är ganska många gånger... Gårdagen försvann som i en dimma.

Det är högst otrevligt att vara trött så att man mår illa. Fast så var det igår. Tillbringade eftermiddagen hos en kompis till Tilde. Mannen mådde fortfarande konstigt, så han stannade hemma med minstingen. Var först sugen att bara ställa in. Så himla trött. Samtidigt så vet jag att dottern verkligen hade sett fram emot att få träffa sin kompis, så det kändes ändå inte riktigt som ett alternativ. Det blev en verkligt trevlig eftermiddag! Dottern och kompisen leker så väldigt bra och det märks att de uppskattar varandras sällskap. Sedan har han väldigt trevliga föräldrar, så jag fick också en trevlig stund. Borde försöka träffa dem oftare!

Mår betydligt bättre idag. La mig samtidigt med dottern, klockan åtta, igårkväll. Öronproppar och sömnbrist brukar göra susen för sömnen. Tror att det var en rätt körig natt för mannen istället. Har inte hört dottern, men har vaknat till ett par gånger när han har varit uppe. Vår sovrumsdörr var också lite tilldragen i morse, vilket bara händer när det har varit en tuff natt. En natt till sedan kommer dotterns assistent - och vi får sova båda två. Jag hoppas att hon tar två nätter denna veckan. Det skulle behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar