måndag 23 november 2009

Ingen energi

Känner mig helt tom på energi. Vaknade på riktigt dåligt humör och det har hängt i hela dagen. Hade ingen energi alls på jobbet. Försökte tömma hjärnan genom att slänga lite gammalt skräp. Hjälper ibland. Förstår inte vem som fått ansvar för att beställa broschyrer på jobbet eller rättare sagt vilka skeva bilder som mina kollegor verkar ha vad gäller åtgången av broschyrerna... Frågan är om det verkligen är horder av tysktalande människor som efterfrågar vår övergripande plan för jämställdhetsarbetet... I vart fall verkar det som om någon har trott det. Det fanns en full kartong (oöppnad) och en påbörjad. Kan tilläggas att planen är från 2001 och att den känns hyfsat inaktuell, även om den gäller fram tills att ett nytt material tagits fram. Tveksamt om den kan användas i befintligt skick som reklam för min arbetsgivare... Ingen vidare bra reklam - och heller inte speciellt rättvisande för vad som faktiskt görs inom området.

Hur som helst var det en befrielse att få bara kasta mängder av gammalt material. Ett antal tomma och rätt fula pärmar flög med i farten eller rättare sagt en hel sopsäck med pärmar flög med i farten. Märkligt hur skönt det kan vara att få slänga saker. Har man en skev gen då?

Lyckoruset (?) varade desvärre bara en kort stund - ungefär som när man äter choklad. Stressen slog på med full kraft på vägen hem, så det lilla rus som allt slängande gav, försvann innan jag kommit hem. Har i vart fall hunnit med att rensa bort det värsta i mailskörden (att det kan trilla in så många privata mail varje dag!) samtidigt som mannen har ringt runt och fixat med barnvakt och annat för att få vårt liv att gå runt.

Typiskt nog ska dottern iväg på andningsregistrering precis den dag jag ska på utbildning i Stockholm. Dumt. Håller nu tummarna hårt för att farmor kan komma... Mannen pratar med henne just nu. Vill inte att hon ska känna sig överutnyttjad, men vi får bara inte ihop det. Har kollat runt med både mina föräldrar och mannens pappa. I värsta fall får jag ställa in min utbildning, men det hade kännts tråkigt för det är en del i en större utbildning och kurstillfället går inte igen. Att flytta på andningsregistreringen har vi lärt oss att det gör man inte...! Har försökt mig på det en gång, men det gick inte att flytta, utan besöket blev istället avbokat. Fick en mindre utskällning av dotterns läkare på köpet. Är det något besök som ska prioriteras så är det när överläkare V avsätter tid för andningsregistrering av dottern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar