söndag 15 november 2009

Ständigt trött

Hur kan det komma sig att oavsett hur mycket jag än sover så är jag ändå trött? I natt sov jag 9 timmar, förvisso med ett par avbrott för att hjälpa dottern, men ändå. Det är ändå hyfsat många timmar.

Har satt ihop en lång lista med saker jag borde ta tag i idag. Får bara inte tummarna loss att börja. Orken tryter. Dottern har åkt iväg med en av sina assistenter, minstingen och mannen sover. Det borde m a o vara en perfekt tid att sätta igång och beta av listan. Ändå orkar jag inte... Tänker att jag snart ska börja, snart... Allt blir kanske lättare med en kopp te till...?

Dottern är inte hemma på flera timmar och minstingen har förvisso sovit en timma redan, men sover nog en stund till. Hon somnade inte förrän vid 22-tiden igår! Istället satt hon och lekte i sängen. Förstår inte att hon kunde hålla sig vaken så länge! Dottern var också hur lycklig som helst och lekte glatt. Hemma hos min syster, där vi var igår, fanns en stor resårmadrass på golvet och på den gjorde dottern sin egen variant av kulerbyttor. Hon var hur duktig som helst. Sittandes kastade hon sig snett framåt och sedan rullade hon runt på ryggen. Perfekt träning för att ta sig runt och samtidigt hade hon jätteroligt. Kunde inte varit bättre. Får kanske skaffa en sådan resårmadrass att lägga på golvet i det nya huset....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar