söndag 29 november 2009

Fixarhelg

Så var helgen över igen. Det går så himla fort. För fort. Vaknade i natt och kunde inte somna om, eller jo, jag somnade till slut - efter drygt två timmars snurrande i sängen. Irriterande när jag väl har möjlighet att sova ut!

Har hunnit med nästan allt på fixarlistan, trots att jag var lätt stressad när jag vaknade. Sömnbrist och mycket att göra är en otroligt dum och kontraproduktiv kombination. Är evigt tacksam att jag gillar te, även om nog kaffe hade gett en ännu bättre effekt. Viktigast av allt var ändå att jag fått iväg uppsägningen av assistansfirman via e-mail. Mannen ska köra bort med brevet till assistansfirman i morgon. Regionchefen har semester, men det finns en reception som kan ta emot. Återstår att se om vi kan banta ner uppsägningstiden från 4 månader (enligt avtal) till vår begärda månad... Hanteringen av assistansen från deras sida är verkligen under all kritik och även om vi aldrig skulle få rätt i domstol - deras hantering är oetisk, men håller sig inom lagen - så tror jag media skulle vara intresserad. Återstår att se om de är beredda att riskera den badwill det skulle innebära att bli omskrivna i tidningen för 3 månaders uppsägningstid. Hade gärna sluppit den karusellen för egen del också.

Kontakterna med assistansfirman har verkligen sugit all energi ur mig. Det är väldigt ensamt att kämpa mot en så stor organisation. Även om jag anser mig ha rätt i sak så är det tungt ändå. Deras vd skulle med lätthet kunna bli politiker - det är helt omöjligt att få ett rakt svar ur henne. Istället pratar hon runt om allt annat. Vid konflikt slår hon gärna under bältet, vilket gör det rätt otrevligt att diskutera med henne. Ska bli skönt att byta. Har kontakt med ett nytt bolag, vars vd har sagt till mig att de står bakom oss i vår kamp. Skönt att höra, även om jag inte vet hur mycket det i realiteten betyder. Oavsett så framstår vårt nuvarande assistansbolag som ett clownbolag i jämförelse. De verkar ha extremt bra koll på ekonomin och de är dessutom helt transparanta mot sina kunder - till skillnad från nuvarande som t o m vägrar berätta hur mycket vi har kvar av vår budget...

Känns som om jag skulle behöva semester. Inte så att jag behöver åka iväg, det går bra att vara hemma, men att bara få vara. Att få tassa runt i huset och småplocka. Fixa lite med tvätten, laga mat, baka... Det var så länge sedan det gick att göra, utan att stressa...

Dottern verkar ha haft en trevlig helg med stödfamiljen, trots att hon åkte dit under vilda protester. Hon kom hem med hur många ballonger som helst och såg rätt nöjd ut. Däremot har jag ännu inte lyckats få ur henne vad hon har hittat på när hon var där. Gissar att det beror på att hon var hur trött som helst. Hon somnade på igen tid alls. Tydligen hade hon sovit väldigt bra hos stödfamiljen, vilket jag gissar att hon inte hade gjort om hon inte hade velat vara kvar. Är så himla tacksam för hennes extrafamilj och det hade känts väldigt tråkigt om hon plötsligt inte längre ville träffa dem. Vet att hon betyder mycket för dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar