tisdag 1 december 2009

Ensam natt och Jakob Hellman

Tillbaka från ett internat på två dagar. Skönt att komma bort från allt en liten stund. Musikunderhållning av Jakob Hellman och hans sambo - inte illa! I princip privatföreställning - vi var 7 stycken som satt och lyssnade i kapellet på konferensanläggningen.

Har varit paniktrött de senaste dagarna. Dottern har haft svårt att sova de senaste nätterna och det känns. Natten till i måndags höll hon mig vaken från kl 03.30. Att hon själv verkar ta det så bra på morgonen är ett under! Tur att hon kan sova ut på dagis efter lunchen! Att ha en ensam natt var verkligen en superlyx!

Idag var det minstingens första dag på dagis. Förvisso bara en timme (inskolning), men det hade gått bra. Känns stort. Tiden har gått så himla fort. Känns som om det var igår som jag och mannen pratade om ifall vi skulle skaffa ett syskon till dottern. Känner mig lite avis på mannen som får ta inskolningen. Jag vill också...! Ska se om jag inte kan ta ledigt någon dag för att ta det.

Här hemma har julstöket kommit igång ordentligt. Mannen har varit jätteduktig och satt upp julstjärnor, lite varje dag. Vardagsrumsbordet är överfullt med lampor som ska upp, men det känns inte som om det stör så mycket. Jag som annars får krupp av prylar som ligger framme. Försöker verkligen träna mig i att dra ner på ambitionsnivån, även om det inte alltid är så enkelt.

6 kommentarer:

  1. Lyssna på Jakob Hellman! Det låter fantastiskt - kan du berätta mer?
    /Maria M

    SvaraRadera
  2. Egentligen hade de inte bokat Jakob Hellman, utan hans sambo - utan att veta att de var sambos. Hon i sin tur hade tagit med sin "man" som överaskning. Kände inte alls igen honom. Det var en väldigt osäker man som satt på stolen och kompade henne. Först halvvägs in i föreställningen presenterade hon honom. Han gav väl inte direkt intrycket av att vara en kändis. Oavsett så känns det rätt läckert att ha fått en privatföreställning av honom och de var båda väldigt duktiga musiker.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för informationen!
    Kan inte låta bli att ställa en fråga till:
    Vilken slags föreställning hade de - vilken typ av artist/musiker är JH:s flickvän?
    Tack på förhand!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Det var väldigt stämningsfullt. Vi satt i ett kapell, upplyst av tända ljus. Flickvännen spelade flygel och sjöng olika visor, varav hon hade skrivit vissa själv. Sången varvades med berättelser från hennes liv.

    Jag tycker att hon var jätteduktig. Det var en riktigt mysig kväll och man kände sig sådär glad efteråt - inte bara för att Jakob Hellman var där. :o)

    SvaraRadera
  5. Tusen tack! Det låter underbart! Jag är en stor beundrare av Jakob Hellman och önskar att jag fått uppleva den kväll du beskriver!
    Undrar om de uppträder mycket tillsammans eller om det var en engångsföreteelse ... Men det förstår jag att du inte kan veta.

    Varmt tack för att du velat svara på mina frågor!

    Vill också säga att jag går in och läser på din blogg då och då och tycker det är mycket berikande. Tack!

    Många hälsningar Maria

    SvaraRadera
  6. Hans flickvän berättade att de hade uppträtt tillsammans i Malmö på Möllan för ett tag sedan. De bor ganska så centralt i Malmö och det hade varit ett arrangemang för par där båda var musiker. Vet däremot inte om det har hänt fler gånger...

    Kul att du läser min blogg!

    SvaraRadera