onsdag 2 december 2009

Strul med assistansbolaget

Uppsägningen lämnades in i måndags, receptionisten skrev under att hon mottagit brevet och gav oss en kopia. Det verkar vara det enda som är klart just nu. Regionansvarige som stod som mottagare på brevet tolkar meningen "Vi önskar lämna VH Assistans med en månads uppsägningstid" som att vi önskar 3 istället för 4 månader... Hm... De framstod som ett clownbolag redan tidigare, men nu börjar jag tröttna riktigt ordentligt. Har skickat mail med ett förtydligande att vi önskar lämna den 31 december, men ändå så tolkar vår regionansvarige det som 3 månader istället för 4... Undrar hur många månader han anser att det är på ett år... Har skickat ett sms nu ikväll också, eftersom jag vet att han ska träffa deras vd i morgon bitti. Jag har tillräckligt med bekymmer för att ha tid med deras klanterier!

Assistansbolagets hantering av vår ekonomi har verkligen varit under all kritik. Det enda sättet att tolka deras hantering är att de medvetet vill sko sig på sina kunder genom att undanhålla, för brukaren, viktig information. Blir helt matt och ännu mer irriterad blir jag när jag tänker på hur många brukare som aldrig får reda på deras agerande eller som inte orkar ta tag i det. Lönesättningen har varit helt uppåt väggarna och informationen bristfällig. Jag hoppas innerligt att det bara är vi som tillhör denna region som har problem (är tyvärr inte ensam i min situation). När jag hade anlitat dem så blev jag varnad från ett par andra föräldrar som valt att hoppa av. Jag valde att bortse från deras historier, eftersom jag i början var väldigt nöjd. Så här i efterhand så önskar jag att jag hade lyssnat mer.

Försöker trösta mig med att vi i vart fall har sagt upp avtalet nu och att vi har fullt stöd av det assistansbolag vi kommer byta till.

1 kommentar:

  1. Ring sydsvenskan, aftonbladet och sverker så kommer dom att fixa det åt dig ;-)

    SvaraRadera