fredag 18 december 2009

Clownföretag

Ännu en gång har VH assistans klantat till sig. Blir så himla trött... Fick lönebeskeden igår och hoppsan, drygt 4000 kr i utlägg saknas och fel timlön har använts. Jag hoppas verkligen inte att de sköter sina åtaganden lika dåligt gentemot dotterns externa assistenter. Det är verkligen inte okej att behöva dubbelkolla allt de gör. Tanken är att assistansfirman ska avlasta, inte skapa merjobb. Står fast vid att det är ett clownbolag!

Hörde häromdagen att det finns totalt 170 assistansbolag registrerade i Sverige. Inte konstigt att det är en djungel och inte helt enkelt att hitta rätt.

På tisdag har VD:n lovat att höra av sig och meddela om vi får förkortad uppsägningstid eller inte. Är tveksam. Tror de bråkar av principsak. Har ännu inte bestämt mig för om jag orkar gå till media eller inte. Det blir så stor grej av det. Däremot kommer jag nog aldrig bli någon vidare ambassadör för företaget - snarare tvärt om.

I morse var vi på möte på barnhabiliteringen. Faktiskt ett riktigt bra möte, även om det i slutändan innebar att jag inte var på jobbet förrän kl 11. Det känns skönt att både jag och mannen delar på alla sjukhusbesök och att vi båda tycker det är viktigt att vi är med båda på vissa möten - som idag.

På måndag är det dags för möte med dietisten för att få återkoppling på kaliometrin som dottern genomförde för några veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar