fredag 4 december 2009

Suck....

Nix, VH Assistans accepterade inte en reducerad uppsägningstid, utan hänvisar till det som står i avtalet - 4 månader. Har bara fått ett kort mail med hänvisning till deras vd om jag har ytterligare frågor. Har inte ens fått ett riktigt svar på vår uppsägning och de felaktigheter vi påtalar. Nog borde man väl kunna få ett skriftligt svar??? Det borde finnas en bättre kontrollfunktion för oseriösa clownföretag inom branschen.

Blir trött, arg och ledsen när jag tänker på det. En liten tröst är att jag i vart fall fått en person som hade funderingar på att anlita assistansbolaget att ändra sig. Ska fundera på om jag ska gå vidare till media eller inte. De har redan figurerat i media tidigare, i mindre smickrande sammanhang så det är väl inte något nytt. Synd att jag inte såg det innan vi anlitade dem... Jag tror nog att vi har en smaskig historia för media, men samtidigt har jag dottern att tänka på. Det blir ju rätt utlämnande.

Jag hade gärna varit utan den livserfarenhet det innebär att ha ett barn med funktionsnedsättning sett ur det perspektivet att jag (självklart) hade önskat att hon var helt frisk. Enda fördelen är väl att jag aldrig behöver oroa mig för att bli arbetslös. Det hade inte passat mig att på heltid arbeta som assistent åt min dotter, men jag skulle kunna starta en rådgivningsbyrå inom området. Det hade nog behövts... Det finns en fördel i att kunna tala för sig, även om det uppenbarligen inte alltid hjälper. Samtidigt så lever man troligtvis ett lugnare liv om man inte väljer att ta strid för alla orättvisor man hamnar inför. Å andra sidan leder det ju inte till någon förändring alls i samhället och det behövs!

Det tar verkligen energi att ständigt kämpa för sin sak. Har varit helt slut de senaste veckorna. Ingen energi på jobbet och inte mycket mer när jag kommer hem heller. Ständigt dåligt samvete för det jag inte orkar ta tag i. Jag hoppas verkligen att inte barnen märker av det... Att jag har låg energi alltså. Det andra påverkar nog inte dem så mycket. Längar tills att vi har ett assistansbolag som fungerar, ett färdigbyggt hus, inskickade och beviljade ansökningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar