söndag 27 december 2009

Jul hos svärfar

Gårdagen och större delen av dagen spenderades hos svärfar och hans sambo. Verkligen jättetrevligt! Lite mycket action under gårdagskvällen. Satt därför gärna med dottern och tittade på tecknat på kvällen. Vill inte gärna lämna henne ensam i källaren, även om hon verkar nöjd. Känner alltid en oro för att hon ska trilla i rullen och att jag inte ska höra när hon ropar. Fick hjälpa henne ett par gånger under tiden jag satt där nere. De andra två barnen ville busa i soffan och såklart ville även dottern bli lyft från rullen till soffan. Hon måste ju ha det på samma sätt som de andra barnen. Jag och mannen är trots allt hennes extra ben och extra muskelstyrka när hon inte själv orkar.

Svärfar ställde gärna upp och tog hand om minstingen när hon vaknade 05.45 i morse. Vet inte om han visste vad han gav sig in på i gårkväll när han sa att han gärna skulle ta henne nu i morse... Tror inte att han räknade med att hon skulle vakna så tidigt. Dottern sov inne hos mannen och mig. Det var en orolig natt och även om mannen gick upp flest gånger för att hjälpa henne, så var jag otroligt trött i morse. Mannen och svärfar åkte iväg med barnen på em, så jag fick chansen att sova i nästan 2 timmar. Välbehövligt! Hade sovit ännu längre om inte mannen och barnen kommit in och väckt mig.

I morgon kommer dotterns just nu absolut bästa kompis från dagis hit och leker. Det är så himla sött. Det är verkligen pojken med stort P för dottern. Allt hon pratar om är denna pojke. Hon skulle drömma om honom i natt sa hon när hon la sig. När vi berättade ikväll att han kommer i morgon vid lunchtid sken hela hon upp som en sol. Hennes glädje gick knappast att ta miste på. Det är verkligen megasött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar