tisdag 22 december 2009

Förkylning och julklappar

Dagis ringde igår em. Minstingen hade feber igen. Väl hemma vägrade någon av våra termometrar visa någon feber alls. Testade i morse igen, men nix. Dubbelkollade förvisso inte i rumpan, men hon blev så ledsen igår när jag gjorde det. Bestämde mig ändå för att inte ens försöka släpa iväg henne till dagis, utan det fick bli en mysdag bara vi två här hemma. Har varit hur mysigt som helst. Just nu sover hon, så det är lugnt och skönt.

Glömde berätta igår att när jag kom hem från min julklappsshopping så stod en av grannarna och skottade vid vår infart. Hon tyckte att hon lika gärna kunde fixa hos oss också. Erbjöd mig att hämta en skyffel och hjälpa till, men det ville hon inte alls veta av. Hon menade att det var hennes julklapp till oss! Så himla gulligt! Ska se om jag hinner fixa smällkarameller som dottern kan hjälpa till att dekorera, så kan vi lämna dem till deras barn.

Först ska julklapparna slås in, rim skrivas, skinka tillagas och sill läggas in. Hm... Undrar bara om jag har köpt alla ingredienser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar