söndag 13 december 2009

Julstress

Sådär, då var assistanstimmarna för denna månad nästan ifyllda. Svårt att hinna med att fylla i varje dag, vilket gör att jag tvingas komma ihåg alla sjukhusbesök och exakt vilken tid vi hämtade eller lämnade på dagis. Som tur är så håller våra externa assistenter bättre koll på sin tid, vilket gör att jag kan tjuvkika på deras tidrapporter och på så sätt få in rätt timmar i mitt Exceldokument. Vad skulle jag göra utan Excel??

Mannen sitter vid köksbordet och går igenom alla ritningar och beställningsdokument från Trivselhus. Har stöttat honom med en kopp glögg och har också lovat att sätta mig ner närhelst han behöver hjälp eller bollplank. Svårt att dela lika på husbeställningen. Det är så mycket att hålla i huvudet ändå. Dessutom har han tagit ett större ansvar ända sedan vi påbörjade projektet och jag har inte varit med på alla möten. Istället är det jag som har stenkoll på assistansen och håller i alla kontakter med både assistansfirma, assistenter och Försäkringskassa. Det är nog tur att vi har delat upp det för risken finns nog att vi hade klantat till det annars... Inte så lätt att se till att man är uppdaterad på allt hela tiden.

Julstämningen har ännu inte riktigt velat infinna sig. Vi har lite pynt uppe, men jag som normalt sett älskar julen och ser fram emot den resten av året, har inte haft ork att göra allt jag brukar göra. Bakade i vart fall lite pepparkakor med dottern idag, så nu har vi en liten burk med hembakta kakor. Lyxade till det hela med att hälla ut precis alla pepparkaksformar på köksbordet och sedan valde vi fritt. Diskmaskinen är nu full av formar, eftersom jag tappade kollen på vilka vi faktiskt använde... Nu har vi väl inte så fantastiskt många formar, men drygt 30 skulle jag tippa... När jag var liten fick man välja ut ett par att använda. Det är i vart fall så jag minns det... Därför känns det fantastiskt lyxigt att kunna välja och bland alla formar.

Hade hoppats på att hinna baka lussekatter också, men det får nog bli till en annan dag... Kanske i veckan eller nästa helg...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar