måndag 14 december 2009

Förkylning och feber

Vaknade 04.30 i morse och kunde inte somna om. Gav upp efter en timme... I gengäld slapp vi stressen i morse när barnen skulle till dagis och jag och mannen till jobbet.

Första dagen med minstingen på dagis hela dagen gick väl sådär... Kl 11 ringde de från dagis och sa att hon var sjuk. 39 graders feber. Det var bara att packa ihop och åka hem. Febern försvann uppenbarligen i bilen. I vart fall har hon inte någon feber nu. Hon är inte ens slö... Försökte få henne att sova, men det var tydligen bara jag som tyckte att det var en bra idé.

Så himla typiskt. Jag som såg fram emot en hyfsat obokad dag på jobbet. En dag då jag skulle kunna ta igen lite av vad jag har missat. Har en del som behöver vara klart innan jul...

Nu står förhoppningen till att hon kan tänka sig att sova en stund nu på em. Då kanske jag skulle kunna passa på och baka lussekatter... eller få något annat gjort. Just nu tittar hon på tv. Antar att det kommer vara i typ 5 minuter innan hon tröttnar.

Även om det är irriterande att inte kunna vara på jobbet, så är det samtidigt rätt mysigt att vara hemma med minstingen. Om hon är feberfri i morgon kanske vi skulle kunna handla lite julklappar tillsammans...? Hon får ju ändå inte vara på dagis eftersom hon hade feber idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar