söndag 25 juli 2010

Trött... Jäsp...

Allting snurrar, är yr och lätt illamående. Mest av trötthet. Ganska så egenförvållat antar jag..., även om minstingen bidrog en del. Igår var det grillfest hos ett par kompisar. Svärfar med sambo var barnvakt. De hade nog inte tänkt sig att det skulle bli så sent - inte jag heller... Jag var trött redan när vi åkte dit. En natt med för få timmars sömn och sedan barnkalas på det... Jäsp... Festen var bara så rolig att vi helt glömde bort klockan... Vid halv tre var jag i säng och tre timmar senare vaknade minstingen... Tack och lov somnade hon om och sov ytterligare två timmar. Själv hade jag svårt att somna både när jag kom hem och på morgonen efter att minstingen väckt mig. Så himla typiskt!

Dagen har verkligen förflutit som i sirap och jag har antagligen tryckt i mig dubbelt så många kalorier som jag hade behövt... Det är som om kroppen skriker efter snabba kalorier när sömnbristen gör sig påmind. En ganska taskig strategi, även om den fungerar för stunden. I vart fall för de få sekunder som det tar att trycka i sig kalorierna. Resterande minuter som effekten sitter i är antagligen mest placebo, men jag antar att det är den upplevda effekten som räknas.

En kartong har åkt ut i garaget och två flyttlådor är uppackade. Det går framåt, även om det är väldigt långsamt. Antar att en dag som denna borde jag vara nöjd med att ha lyckats packa upp något över huvud taget. Hade en vag idé om att jag skulle till IKEA ikväll. Måste ha varit en idé som dök upp efter en av mina sockerchocker under dagen. Kan inte tänka mig något annat. Någon sådan tripp blev det inte. Får bli någon annan dag. Kan man få klippkort till IKEA? Någon form av rabatt för trogen kund? En kund som åker dit nästan varje dag...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar