torsdag 18 november 2010

Äntligen en ny säng

Idag var jag och köpte säng till minstingen. Vi hade sett ut sängen på IKEA för flera månader sedan. Tanken var att hon skulle haft en ny säng redan i september, men det gick sådär. Sängen har varit helt slut hos IKEA ända sedan dess. Måste vara rekord i leveranstid på IKEA!

Åkte ut till IKEA själv och tänkte att finns bara sängen, så ska jag nog se till att få hem den också. Hur svårt kan det vara. Sängen vägde mycket riktigt inte så mycket, men även platta paket kan vara otympliga. Fick fråga en mamma med dotter om de kunde hjälpa mig att lyfta ner sängen till kundvagnen. Dottern höll i vagnen medan jag och mamman lyfte ner paketet. Är väldigt tacksam för att jag fick hjälp. Hade nog inte gått så bra annars...

Nästa utmaning var att få in paketet i bilen. Delade hiss ner till pakeringen med en man - som självklart ställde upp. Han följde glatt med mig till bilen och hjälpte till att lyfta in paketet. Bakluckan gick inte att sänga, men det fungerade rätt bra ändå. Hittade ett rep som jag kunde använda för att binda fast bakluckan.

Har insett för länge sedan att det inte finns något självändamål att bevisa att jag klarar allt själv. För vem är det jag ska övertyga? Mig själv? Omgivningen? Bättre att satsa på det jag faktiskt är duktig på och överlåta annat till andra. Sedan är det självklart att man ska utmana sina egna gränser, men kanske inte inom allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar