onsdag 24 november 2010

Obalans

Dagarna bara rusar på. Det känns som om det var igår det var helg... I morgon är det torsdag. Ska hålla ett föredrag, inklusive workshop och borde nog gått igenom materialet mer. Dubbelkollat att jag kan. Har bara inte haft energin. Kan inte skylla på att jag har för mycket på jobbet, för det har jag inte. Långt ifrån. Har tvärt om för lite att göra. Antagligen bara en tillfällighet och något jag borde njuta av. Istället har jag desto mer där hemma. För mycket.

Här skulle det antagligen vara lätt att tänka något i stil med att jag får skylla mig själv som drar igång ett företag, men det är inte företaget som slukar mest tid. Det är allt annat. Även om det är självklart att företagandet tar en del tid, så ger det samtidigt en massa energi. Långt mycket mer än vad jag trodde det skulle ge och drömmen finns ju där. Att kunna livnära sig på företagandet. Att det ska bli något stort av det. Utan drömmar inget liv. Sedan får man nog bara ta att det i perioder blir lite för mycket.

Idag ska jag i vart fall lägga mig tidigt. Innan kl 21 ska jag vara i säng. Så fort jag skrivit färdigt på bloggen ska jag dyka ner i sängen direkt. Är på tok för trött för närvarande och är det något jag har lärt mig, så är det att lyssna på kroppen när den börjar protestera. Det är trist. Hade gärna varit uppe längre och fixat allt det där som måste fixas. Antar att detta är en del i att vara vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar