torsdag 4 november 2010

Jobbesök och nackspärr

I morgon ska dottern följa med mig på jobbet. Hon ska vara hos mig halva dagen, sedan kommer mannen in och hämtar henne, eftersom jag har en SPA-behandling kl 12 och jag gissar att hon inte tycker det är så roligt att sitta och vänta på mig.

På förskolan har de berättat att hon hela veckan har pratat om att hon ska hälsa på mig på jobbet. Sött! Har planerat att ta med elrullen för att hon ska nå upp till borden. Sist hon hälsade på hade hon innerullen med sig, men det fungerade sådär. Hon kommer dessutom över trösklarna med elrullen, något som inte alls fungerar med innerullen. Det känns kanske inte alltid som världens bäst handikappanpassade arbetsplats, även om den absolut inte är undermålig.

Har riktigt ont i nacken ikväll. Har haft det från och till i nästan en vecka. Mannen hävdar att det troligtvis beror på att jag envisas med att ha fönstret öppet på natten i vårt sovrum. Det blir bara så himla kallt annars... Tyvärr kan det nog ligga en del i det han säger... Kanske man kan sova med en halsduk på...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar