måndag 4 maj 2009

Första dagen på jobbet

Så var föräldraledigheten slut för minstingen och jag har varit första dagen på jobbet igen. 50% denna månaden (jobbar varannan dag) och sedan heltid från 1 juni. Har fått flera frågor om minstingen börjat på dagis nu... Tanken att jag och min man delar lika på ledigheten verkar ganska främmande för de flesta. De ser snarast förvånade ut när jag berättar - och då hör till saken att jag delvis arbetar med jämställdhetsfrågor. Hur skulle jag kunna motivera att just jag ska ha denna tjänsten om jag inte lever som jag lär?

Det var bitvis förvirrande på jobbet, men jag lyckades komma in på inte bara datorn, utan även de flesta programmen (hade såklart glömt något lösenord). Om inte mannen hade ringt vid 17.30-tiden så hade jag nog suttit kvar än... Det var så underbart att få lite egentid och få fokusera på annat än barn. Det är knappt tillåtet att säga så om man är mamma till ett litet barn. Av någon anledning är det mer accepterat om man är pappa... Hm... Märkligt. Jag älskar mina barn, men jag uppskattar faktiskt även egentid - även om den tiden spenderas på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar