söndag 10 maj 2009

Matbråk och karuseller

Känner mig orolig över att dottern äter så fruktansvärt dåligt för närvarande. Idag blev jag riktigt arg när hon vägrade äta. Hon ber om mat och sedan vill hon inte äta. Nu känns det som om jag har provat alla sätt som finns. Ingenting fungerar. Inte ens glass fungerar alltid. Känner mig beredd att godkänna i princip vad som helst bara hon får i sig maten.

Vi har blivit kallade till ett möte med läkare och dietist på barnhabiliteringen nu i slutet av månaden. Tanken är att prata om att skicka in en remiss för att få en knapp inopererad. Jag kommer att godkänna rakt av. Orkar inte bråka med henne mer. Lägger hellre den energin på något roligare. Eftersom hon börjat protestera när vi stretchar henne, så känns det som om vi bara bråkar. Att kunna sondmata henne skulle innebära ett bråk mindre - så länge hon accepterar slangen in i magen förståss. Jag hoppas bara att vi hinner få en assistent innan det är dags för operation. Vet att det finns en pump som man kan använda för att slippa sitta bredvid och trycka in maten, men det är inte något man får på direkten. I början behöver vi sitta bredvid och trycka in maten, vilket verkar ta 45-60 minuter för de flesta barnen.

Helgen har inte bara bestått av bråk - tack och lov!!! Vi har även hunnit med att gå på marknad och åka karuseller. Dottern fick klara sig utan ballong. Eftersom hon knappt åt någon lunch, så hade vi kommit överens med henne att då blev det heller inte någon ballong. Något hon köpte rakt av... - även på marknaden. Det fanns en bergochdalbana för barn, som vi var helt övertygade om att hon ville åka. Nix. Tror hon blev rädd när vi åkte vattenrutchbana förra helgen. Dumt... Efter att länge ha tittat på barntåget som körde runt på en liten bana, så bestämde hon sig för att hon ville åka. Det var bara att själv knöla ner sig i vagnen bredvid. Kan väl snabbt konstatera att vagnarna inte var gjorda för en vuxen. Jag är ändå inte så lång, men det var verkligen precis att jag kom i. Fick vika benen i en rätt obekväm ställning, men dottern var lycklig. Så lycklig att hon ville åka en gång till på direkten, fast i en annan vagn - såklart. Det var bara att glatt trycka ner sig på nytt och se lycklig ut. Egentligen tycker jag att jag borde fått åka gratis. Det var knappast för att jag tyckte det var kul och dottern skulle inte kunna åka utan stöd under hela åkturen. Totalt 100kr för 2 åk på en minut är rätt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar