onsdag 22 april 2009

Champagne - ett perfekt onsdagsnöje

Hade egentligen en väldigt uppbokad dag idag, men avbokade det mesta... I förmiddags ringde min ena systers man och frågade om jag ville följa med på champagneprovning på eftermiddagen - gratis. Eftersom jag är föräldraledig, så är jag hyfsat flexibel med tider, så det är klart att jag tackade ja! Dum vore man nog annars. Brukar säga att min devis är "mer glamour till alla". Syns mest i att jag är svag för glittrigt smink.... Ja, det är väl jag och 5-åringarna... Tur att jag nått den ålder att det är okej att erkänna sina svagheter... :o)

Dricker man champagne kan man inte köra bil (spotta ut känns som ett helgerån när det gäller champagne!). Fick bli bussen fram och tillbaka till stan. Enda problemet var hämtningen på förskolan. Att själv köra en barnvagn med minstingen, köra andra dottern i uterullstolen och samtidigt bära innerulle samt ståskal och ev smutskläder. Känns lite som "en ska bort"... Kan inte någon uppfinna ett extra par armar som man skulle kunna sätta på sig? Om någon funderar i de banorna så hojta! Jag är intresserad!

Allt löste sig tack vare en väldigt snäll kompis som ändå skulle komma över och hälsa på. Hon hade inga problem att komma lite tidigare och dessutom köra vår bil fram och tillbaka till dagis. Tack!!!

Den knappa timman jag fick på champagneprovningen kommer jag leva länge på. Det var helt underbart att få släppa all präktighet för ett tag och få glida runt, se påläst ut och dricka dyr champagne. ...eller för att vara helt ärlig... Jag stod med minstingen i famnen vid ett ståbord under tiden svågern hämtade glas efter glas. Fast jag kände mig viktig, lyxig och allt sådant och det är väl det som räknas?

Om jag blir rik (fel, NÄR jag blir rik - trissvinst var är du?) så ska jag alltid ha dyr och god champagne på kylning här hemma. Vill ju vara beredd om det dyker upp minsta tillfälle att fira. Så länge det inte blir allt för ofta - är nog inte så nyttigt för kroppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar