lördag 11 april 2009

Egen tid

Mannen och barnen har åkt iväg för att fira påskafton. De kommer inte hem förrän i morgon efter lunch. Att jag är kvar hemma beror på en tjejfest som jag ska på ikväll. Samma känsla som jag hade när jag var liten och sommarlovet precis hade börjat har redan hunnit infinna sig. Den där känslan av att jag kan hitta på vad som helst och att det är en ledighet som är hur lång som helst!

Kan konstatera att jag inte tillhör de föräldrar som saknar sina barn så fort de har lämnat huset. Själv bara njuter jag i fulla drag. Planen är att läsa en riktigt bra bok i flera timmar, kanske ta en tur in till stan - helt själv. Anstränger mig att trycka bort alla "borde-känslor". 10 min fixande och plockande, sedan får det vara. Känner mig riktigt lycklig. Lyckligare än på länge. Så lite som behövs egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar