måndag 20 april 2009

En önskan om att få springa?

Var precis uppe och sa godnatt (igen) till äldsta dottern som har svårt att somna. Täcket ska på och sedan ska det av eller så ska hon dricka eller ligga på andra sidan för att efter 2 sekunder bli vänd igen... Svårt att veta var gränsen går när hon bara kör med en. Fast samtidigt så vet jag själv hur många gånger jag snurrar runt i sängen när jag har svårt att somna. Har jag då rätt att bestämma att hon inte får snurra runt när hon har svårt att sova...?

När jag hade satt henne i sängen för att hon skulle kunna dricka så började hon prata om att hon hade sprungit och letat efter lillasyster innan. Kuragömma har blivit en favoritlek och jag tror att hon tänkte på när vi två lekte tidigare ikväll. Hon pratade om att hon sprang upp och ner för trappan och in och ut genom det ena efter det andra rummet. När hon pratade om hur mycket hon sprang så rörde hon benen fram och tillbaka i sängen. Undrar om hon fantiserar om att springa för att hon önskar att hon kunde...? Frågade inte. Hon kan inte springa, har aldrig kunnat och kommer heller aldrig att kunna. Fast hon är himla duktig med sin rullstol och det kommer hon alltid att vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar