söndag 23 maj 2010

Avkopplande SPA

Tillbaka efter en välbehövlig och avkopplande rekreationshelg med RBU på Ystad Saltsjöbad. Föreläsningar på dagen och sedan avkopplande SPA och middag på em/kvällen. Trots fantastiskt trevligt sällskap gick jag och la mig hyfsat tidigt. 22.30 låg jag i sängen och sov. Gick upp 10,5 timmar senare. Lätt stress för att inte missa frukosten.

Det som gav mest var nog dagens föreläsning om stress. Inte så mycket för det som föreläsaren sa, utan mer för den diskussion som blev bland oss föräldrar som var med. Barnen var inte med denna gången, utan tanken var att bara föräldrar skulle vara med. En hel helg bara för oss föräldrar. Kan det bli mycket lyxigare? Det är klart att det är trevligt när barnen är med, men det blir inte samma sak. Det blir lite svårt att prata om känslor kring barnens funktionsnedsättningar när det finns en risk att något barn hör. Det är liksom inte riktigt ämnat för deras öron. Det blev också mycket prat kring sorg, oro och frustration.

Känner mig hyfsat utvilad, även om det i ärlighetens namn hade behövts mer än en natts sömn för att jag ska bli helt utvilad.

I natt har vi vaken assistans för första gången här hemma. Det innebär att det förhoppningsvis blir en hel natts sömn - i vart fall fram tills att minstingen vaknar i morgon bitti.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja visst var det en härlig helg! Den kunde gärna varat ett par dagar till. Jag har precis hittat hit till din blogg så jag har inte hunnit läsa så mycket ännu. Hoppas ni får sova gott i natt!

    Marie.

    SvaraRadera