måndag 10 maj 2010

Total förvirring

Märks att sömnbristen börjar sätta sina spår. Igår lyckades jag lägga osten i köksskåpet - upptäckte det en timma senare när jag öppnade skåpet och förvånat insåg att där låg en påse som inte alls borde ligga där. Några timmar senare stannade jag lydigt (?) vid grönt ljus. Insåg inte att det faktiskt måste ha varit grönt förrän det slog om till gult och sedan till rött. Förklarar varför killen vid övergångsstället såg så förvånat på mig.

Idag hade jag kört en bit mot jobbet när jag kom på att det ju faktiskt var till dagis jag skulle först... Tack och lov hade jag inte kört så långt när jag upptäckte min miss. En extra sightseeingtur för barnen..?

Mannen har åkt på tjänsteresa, så jag är själv hemma med barnen. Fasade lite för kvällen, eftersom det ibland är tungt att vara själv med dem - och ofta blir det inte bättre av att jag är trött... Hade kanske kunnat locka hit min ena syster. Funderade en del i bilen på vägen hem, men konstaterade att jag är för trött för att orka vara social. Det har gått förvånansvärt bra ikväll. Enda missen är väl att dottern absolut borde gått på toaletten tidigare på kvällen. Nu har hon förvisso fortfarande blöja, men hon borde ändå ha gått på toaletten tidigare på kvällen. Lyckades bara inte anamma tillräckligt med kraft för att orka ha henne på toaletten med minstingen skrikandes på uppmärksamhet bredvid.

Försökte få hit assistenten ikväll, men hon kunde inte. Hon har däremot lovat att komma i morgon och jag håller tummarna hårt för att hon kan stanna här över natten. En hel natts sömn hade inte suttit fel...

Ska ta en snabb dusch och lägga mig. Hade egentligen hellre duschat i morgon bitti, men vill inte riskera att dottern vaknar när jag är i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar