torsdag 27 maj 2010

Nätverksmöte i Göteborg

Sitter på ett hotellrum i Göteborg. Det har varit två intensiva dagar, först en konferens i Stockholm igår och nu nätverksmöte idag och imorgon i Göteborg. Har dåligt samvete, eftersom jag vet hur stressad mannen är över allt som behöver göras. Jag är förvisso inte iväg för nöjes skull, utan för jobbets räkning och det är hyfsat intensiva dagar, men ändå. Jag har en chans att sova på natten och kan tänka i vart fall lite på mig själv.

Vi pratade en del under middagen om det där ständiga dåliga samvetet. Märkligt nog verkar det vara fler kvinnor än män som lider av det. Det dåliga samvetet över att inte hinna göra allt det vi själva upplever att omvärlden förväntar sig av oss. Att ha dåligt samvete istället för att njuta av att vara själv. Hur korkad får man vara...? Även om jag själv inser hur dumt det är, så kan jag ändå inte låta bli att få dåligt samvete över att jag är här och min man är hemma med barnen. Har försökt fixa så att det ska finnas assistenter hemma och hjälpa honom för att han ska slippa ta allt själv.

Sov halvkasst natten till idag. Det är så typiskt, när man väl har chansen. Sprang inom Apoteket innan vi skulle äta middag och köpte sömntabletter. Vill inte chansa i natt, framför allt inte eftersom jag nog behöver gå upp relativt tidigt för att hinna checka ut innan programmet börjar. Tack och lov så är det bara halv dag i morgon, vilket innebär att jag kommer vara hemma ungefär samtidigt med barnen. Förhoppningsvis hinner jag träffa dottern innan stödfamiljen kommer och hämtar henne. Hon ska vara hos dem hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar