söndag 9 maj 2010

Power nap

Gick och la mig efter lunch och sov som en stock i tre timmar..! Det var behövligt! Var helt yr när jag vaknade, men nu i eftermiddag har tankarna fungerat hyfsat bra vilket ändå får sägas vara ett framsteg jämfört med tidigare idag.

I torsdags hade jag och mannen bokat in tid för att prata. Känns helt märkligt att behöva sätta av tid i kalendern, men av någon anledning blir det liksom inte av annars. Kändes viktigt att vi satte oss ner och bestämde om vi ska ha en trea eller inte. Vi var rörande överens om att två barn är fullt tillräckligt. Tror att vi båda hade gått under om vi hade skaffat oss ett till barn. Även om utgången av vårt samtal i princip var given på förhand, så kändes det ändå viktigt att vi hade pratat om det. Vill inte riskera att det skulle dyka upp senare i vårt förhållande att den andra kanske ändå hade velat.

Ett tag var jag så sugen på att ha ett till barn, men nu efter vårens kaos, så känns det så otroligt avlägset. Bättre att glädja sig åt det man har istället för att önska sig mer. Tror inte heller att jag hade orkat att gå igenom ytterligare moderkaksprov och all den känslomässig press det innebär. Vill inte ens hamna i det dilemmat att fostret skulle ha samma sjukdom som dottern. Hur skulle jag då någonsin kunna övertyga henne om att jag inte hade gjort abort om jag hade känt till hennes sjukdom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar