söndag 2 maj 2010

BBQ och jobb

Har haft en trevlig dag med besök av ena systern med barn på förmiddagen och sedan mannens släkt på lunch/em. Vädret har verkligen varit fantastiskt och vad kunde vara bättre än att passa på att grilla?! Barnen har varit på exemplariskt humör, även om minstingen är rätt sur på sitt gips emellanåt och vem kan klandra henne?

Nu ikväll har jag passat på att jobba undan. Känns som om jag ligger ohjälpligt back på jobbet. Alla sjukhusbesök och vård av sjukt barn har satt sina spår. Det finns liksom inte utrymme på jobbet att vara frånvarande så mycket - och jag kan knappast klandra min arbetsgivare. Tack och lov somnade dottern snabbt, så nu har jag kunnat jobba ett par timmar. Borde vara knasigt trött, men är nog fortfarande drogad av teet. Vet att jag kommer vara knasigt trött i morgon, men kanske kan jag sova en liten stund på tåget till Stockholm? Ska vara borta på tjänsteresa till onsdag kväll och även om jag vet att det kommer bli intensiva dagar, så ser jag ändå fram emot att få sova ostört under två nätter. Har tagit med mig sömntabletter för att minimera risken att sova dåligt när jag väl har chansen till två nätters obruten sömn. Natten till idag sov jag i 12 timmar, vilket antagligen är en bidragande orsak till att jag orkat jobba nu ikväll. Normalt sett sjunker hjärnkapaciteten till under noll någon stans efter halv åtta...

Nu ska jag verkligen ta mig i kragen och lägga mig. Har hunnit halvpacka tills i morgon, men tänker kallt att jag kan ta merparten i morgon bitti... Har i vart fall skrivit en snabb packlista utifall det blir få timmars sömn i natt och hjärnan vägrar fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar