måndag 3 maj 2010

Tågresa och te

Sitter på tåget upp till Stockholm. Ikväll ska jag träffa en gammal kompis och i morgon och på onsdag är det utbildning från tidig morgon till sen kväll. Det är knappast så att det kan bli tal om 10 timmars sömn per natt precis, men att i vart fall få obruten sömn ska bli helt underbart. Har köpt riktigt gott Kushmi te till min kompis. Försöker glatt frälsa världen med detta te. Det är fantastiskt gott! Eftersom jag alltid handlar teet på samma ställe - och med hänvisning till att det faktiskt är lite dyrare, så brukar jag numera alltid fråga om jag inte kan få rabatt. Bra kunder ska man ju vara rädd om. De som jobbar i affären brukar skratta och säga att det ska nog inte vara omöjligt. Det blir inte några större rabatter, men det gör ändå att jag fortsätter att komma dit varje gång det är dags att handla te (vilket är hyfsat ofta i vår familj....).

Borde vara knastrött. Igår satt jag och jobbade fram till kl halv tolv på kvällen och sedan hade jag riktigt svårt för att somna. Var så uppe i varv efter att ha jobbat. Tack och lov sov dottern och minstingen helt okej och jag behövde inte gå upp förrän strax innan halv sex, vilket med tanke på hur de senaste nätterna sett ut ändå får anses vara helt okej. Det kan vara betydligt värre. Borde ändå vara riktigt trött. Har suttit och halvslumrat en kort stund. Det är lätt att må illa när man sitter och tittar ner på datorn. Att skriva på bloggen är lite enklare efter som jag samtidigt kan titta ut genom fönstret (behöver inte titta ner på tangenterna när jag skriver). En talang jag besitter. Klarar t o m att hålla kortare samtal om något helt annat samtidigt som jag skriver. Brukar dock dubbelkolla det jag skrivit, för det brukar alltid bli ett eller två stavfel. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar