torsdag 13 maj 2010

Nattassistenter

Då har vi i vart fall en assistenent anställd för natt. Hennes kontrakt börjar den 18:e, så det är väl läge att börja boka in lite introduktion antar jag. Vi har haft en till tjej här hemma, men både jag och mannen känner oss ganska tveksamma... Känns bara så hopplöst. Det är hur svårt som helst att hitta assistenter för natten. Det är förvisso ett ansvarsfullt jobb och knäppa arbetstider, men det är knappast något svårt jobb. Hur kan det vara så svårt att hitta någon??

Nästa vecka ska vi träffa en tjej till, men det är nog bara aktuellt med vikariatstjänst för henne, eftersom hon har annat jobb just nu och vill plugga till hösten.

Känns som om det är så mycket just nu. Antar att det är en bidragande orsak till att jag inte kan sova. Dottern vaknade klockan 4 och vägrade sova i sin säng. Mannen bar in henne till oss, men sedan kunde jag inte somna om. Det var egentligen min tur att ha sovmorgon, men när minstingen vaknade en timma senare så kändes det som om jag lika gärna kunde gå upp och låta mannen sova. Inte lönt att jag ligger vaken i sängen där uppe och att han håller på att gå under av trötthet här nere med minstingen.

Efter att jag gått upp så höll jag först tummarna för att minstingen skulle somna om. Hon borde sova lite till, men när hon fortfarande 20 minuter inte lyckats somna om så kunde jag lika gärna lyfta upp henne. Just nu sitter hon på golvet i köket och leker.

Gissar att dottern snart vaknar och att mannen kommer att komma ner med henne. Hon har pratat om Andys lekland i flera dagar, så idag är planen att åka dit. Mannen, en av assistenterna och båda barnen. Själv ska jag vara hemma och försöka fixa undan saker - och kanske sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar