onsdag 2 juni 2010

Jobb och flytt

Hemkommen från ännu en tjänsteresa. Pust... Förra veckan var jag iväg tisdag-fredag och nu tisdag-onsdag. Även om varje resa är inspirerande och lärorik, så känns det ändå motigt att vara borta från mannen och barnen så mycket. Vet att det är tungt för mannen att vara själv med barnen så många dagar.

I morgon kväll har jag egentligen också en grej med jobbet, men har redan flaggat för att jag nog bryter mitt i och åker hem för att hjälpa till. Nackdelen med att vara iväg så mycket med jobbet är att jag kommer efter med både jobbrelaterade prylar och här hemma.

I måndags tog jag ledigt från jobbet bara för att fixa inför flytten. Pappa var snäll och kom ner för att hjälpa till. Rosenbuskarna är därför numera flyttade till det nya huset, bokhyllorna är sålda och den stora byrån där barnens kläder bodde är såld. Det är förvisso ett tag kvar tills vi flyttar, men det känns bra att ha kommit igång delvis med förberedelserna för flytten. Sedan kan man förståss fråga sig hur smart det var att inleda med att sälja bokhyllorna så långt innan själva flytten... Nu står det travar med kartonger fyllda med böcker i vardagsrummet, i vårt sovrum står kartonger med vinglas och i lekrummet står backar fyllda med barnens kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar