onsdag 30 juni 2010

Fantastiska föräldrar

Funderar på om det verkligen är förkylning som jag har eller om det kanske snarare är allergi. Dammallergi och packande inför flytt är inte alltid en bra kombination... Det gömmer sig en del damm uppe på vinden och bakom de möbler som vi flyttar runt på.

Mannen erbjöd sig att dammsuga sovrummet och kämpar just nu för fullt med att få upp alla småpartiklar som ligger på sovrumsgolvet. Att takluckan till vinden befinner sig i vårt sovrum gör det knappast till det renaste rummet i vårt hus just nu...

Svärmor har gjort en fantastisk insats de dagar hon har varit här. Fönstrena är putsade (det är bara takfönstrena som behöver öppnas och putsas (nackdelen med äldre fönster som behöver delas...), annars är alla fönster i huset putsade! Ugnen är rengjord och minst en tredjedel av skåpen i köket är avtorkade inuti. I resterande trängs de prylar vi ännu inte har flyttat ut till huset. Jag gissar att hon följer med till dagis i morgon för att lämna barnen och sedan åker direkt hem. Vi borde belöna henne på något sätt, men jag vet inte riktigt hur... Jag hoppas att hon förstår hur värdefull hon är för oss!

Mannen har varit ute i huset och oljat golven nästan hela dagen. Jag var ute ett par timmar och hjälpte till. Två rum fick jag i vart fall gjorda innan det var dags att åka och hämta barnen på dagis. Tack vare pappas insats igår, så kommer vi nog bli helt klara tills i morgon kväll. Det skulle i så fall innebära att jag kan, som planerat, åka ut på fredag och fixa. Ett perfekt sätt att inleda semestern på.

Vi har haft en kille ute idag vid huset som ska lämna offert på att fixa ett trädäck till oss. Ev hade han möjlighet att börja bygga redan denna veckan, vilket i så fall skulle innebära att vi har ett färdigt trädäck tills vi ska flytta in om drygt en vecka. Håller tummarna hårt för att det är ett rimligt pris som han offerterar oss - och att vi har råd att bygga det...! Eftersom det inte kommer finnas någon trädgård att tala om, så hade det varit skönt i vart fall med ett trädäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar