söndag 6 juni 2010

En hektisk vecka

Det har varit extremt hektiska dagar och orken för att ens gå in och skriva något på bloggen har inte funnits. 1-2 juni var jag iväg med jobbet på internat och sedan var det en kaotisk torsdag.

I fredags var det sommaravslutning på dagis. I ett gassande solsken stod eller satt alla barnen på utomhusscenen och sjöng massor av låtar. De hade själva fått välja vilka sånger de ville framföra, så det var en härlig blandning av olika stilar och typer av låtar. Att minstingen kunde tänka sig sitta stilla så länge är fortfarande ett under... En anledning var antagligen att hon uppenbarligen inte såg mig eller mannen, men jag är ändå förundrad. Efteråt var det korvgrillning.

Vid 5-tiden kom dotterns stödfamilj och hämtade henne för att ta med henne till Liseberg dagen efter. Jag och mannen var bjudna på bröllop och kunde därför inte följa med, så är djupt tacksam över att stödfamiljen gärna hoppade in i vårt ställe. Dottern älskar verkligen att åka karuseller, framför allt bergochdalbana...

Vi hade ordnat med världens logistik. Dottern upp till stöfamiljen på fredagen för att hinna med bussen på lördagen. På söndagen var stödfamiljen bokade på annat, så då kom svärfar och hämtade henne där och körde hem henne till sig istället. Minstingen fick åka med mig och mannen till svärmor som passade henne över helgen. Jag och mannen sov hemma hos mina föräldrar och fick njuta av ett helt tomt hus - eftersom de var bortresta.

På söndagen var det först hem till svärmor för lite lunch och hämta minstingen, vidare till svärfar för fika och hämta dottern för att slutligen åka hem. Vägen till svärfar var halvtrevlig... När vi hade kört i en timma så blev minstingen åksjuk och lyckades tömma hela magen i bilen. Bara att leta upp någonstans att stanna, ut med minstingen, av med kläder och blöja under tiden den andra torkade kräk i bilbarnstolen. Har ägnat kvällen åt att tvätta..., men det luktar fortfarande ganska illa i bilen... Stackars lilla söta minstingen...

1 kommentar: