tisdag 29 juni 2010

Kaotisk tisdagskväll

Svärmor kom ner igår kväll för att hjälpa oss och pappa har varit nere idag och hjälpt till att fixa golvet i det nya huset. Förhoppningsvis blir vi helt klara i morgon. I och med att mamma är på tjänsteresa, så fick svärmor äran att ta hand om mina föräldrars hund. Tror inte att hon var helt överlycklig över ynnesten..., även om jag tror att det gick helt okej under dagen. Barnen var på dagis och hon har varit snäll och putsat fönstrena samtidigt som hon varit hundvakt.

Kände dåligt samvete för att hon inte ens fått möjlighet att välja själv om hon ville vara hundvakt, så jag lovade att åka hem från jobbet strax efter lunch för att fortsätta hemifrån och på så sätt även kunna hjälpa till att rasta hunden. När jag kom hem så hade svärmor redan varit ute och gått med hunden, så jag fick lite tid att läsa mail och en uppsats en student skickat mig.

När barnen kom hem började det totala kaoset. Minstingen är helt livrädd för hunden om han kommer för nära. Han är okej i hennes ögon om det är hon som bestämmer när de ska hälsa på varandra. Hon kan tänka sig att gå fram och klappa honom när han ligger ner. Rör han sig så springer hon bort. En överlycklig hund resulterade med andra ord i en skrikande minsting. När minstingen skriker och vill ha tröst, så får plötsligt även dottern ett behov av närhet och tröst (hon som annars aldrig är rädd för hunden...). In och snabbt fixa mat, med minstingen skrikandes och klängandes vid mina ben. Svärmor tog en tur runt huset med dottern, vilket resulterade i att hunden kände sig ensam och började därför skälla febrilt. Kan konstatera att jag inte är den perfekta mamman i dessa situationer - framför allt inte när jag har en massiv sömnbrist och tröttheten varvas med en massiv stress inför flytten. Aaaaargh!

Nästa sak som hände var att dottern fick punktering på sin innerulle.... Aaaaaaaaaarhg!!

Antar att jag inte alls behöver kommentera hur trevlig jag var mot mannen och min pappa när de kom hem från det nya huset... Att de blev försenade, vilket resulterade i att jag fick stressa för att fixa till mig inför ett snabbt besök hos en kollega. Så här i efterhand var det nog tur att jag åkte iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar