onsdag 23 juni 2010

Läkarbesök och packning

I morgon är det dags för läkarbesök igen. Jag har tagit semester hela dagen för att dottern och jag ska kunna hitta på något roligt efteråt.

Mannen har tillbringat hela veckan ute i huset för att vitvaxa golven. Det tar sin tid... Han är inte ens halvfärdig... Känns dumt att inte kunna hjälpa till mer. Har i vart fall försökt se till så att jag ska vara mer flexibel nästa vecka. Istället har jag tagit på mig ansvaret att packa alla kartonger här hemma. Det går långsamt, men jag har haft som minimumkrav på mig själv att det ska finnas så mycket färidgpackade kartonger att vi alltid ska kunna fylla bilarna när vi kör ut till huset. Ikväll står köket på tur. Inte helt enkelt att fylla en flyttkartong utan att den blir för tung. Vill gärna också att prylarna är hela när vi flyttat dem till huset.

Undrar om vi klarar min ambition - att själva ha flyttat allt löst innan det är dags för möblerna. Då borde det inte bli så dyrt att anlita flyttfirma...

Borde klippa gräset. Det ser mer ut som en äng än som en gräsmatta på framsidan och baksidan är ungefär lika illa. Får se när assistenten dyker upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar