onsdag 29 juli 2009

Intervjuerna fortsätter

Att det ska vara så svårt att rekrytera en bra assistent! Fast nu har jag hittat ytterligare en tjej som kan vara intressant. Hon ska hit och "provleka" med dottern på fredag. Det var inte helt enkelt att göra intervju per telefon, eftersom hennes svenska ännu inte är helt perfekt. Hon verkar vara väldigt meriterad om man ser till hennes ansökan och att hon skulle kunna lära dottern ett annat språk gör ju inte saken sämre! Får väl själv börja ta språklektioner. :o) Om hon får tjänsten så blir det lite som att ha en au pair här hemma. Strålande!

Varken jag eller mannen är ju tvåspråkiga, ja om man bortser från det vi lärt oss i skolan, men det räknar jag inte. Vilken grej att kunna erbjuda sina barn kompetens om olika kulturer och kunskap i olika språk redan från barnsben! Nu var det ju inte det hon skulle bli anställd som, men det skulle ändå kunna bli en oväntad bonus - om hon nu skulle vara intresserad av att lära dottern sitt modersmål och dotter själv också är intresserad förståss. Får väl se hur det går på fredag. Fast jag hoppas att det kommer gå bra. Hon har massor av erfarenhet från sitt hemland av både barn med funktionsnedsättning och av mindre barn på förskola, examen som psykolog mm och det hade varit kul om vi kunde erbjuda henne träning i svenska och hon samtidigt kunde ge dottern den extra kulturella dimension som jag och min man aldrig själva kan ge henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar