måndag 27 juli 2009

Sömnbrist och assistenter

Det är tyst i huset. Ja, frånsett tv:n då som skvalar i bakgrunden. Skönt. Det har varit en jobbig natt. Sömnbrist. Lyckades sova 2h samtidigt som minstingen i eftermiddags. Behövligt! Mannen och dottern åkte på kalas när jag låg och sov. Gissar att de är hemma om någon timma eller så. Orkade inte följa med. Var trött så att jag mådde illa. Så fort jag skrivit klart ska jag ut och vattna mina tomater och därefter blir det sängen. Målsättningen är att ligga nerbäddad innan kl 21.

Idag har vi haft en tjej på "provlek" för tjänsten som assistent och i morgon kommer ytterligare en. Verkade som om dottern godkände henne. Skönt! Både jag och mannen kände oss nöjda. Om allt går bra i morgon och förutsatt att inte en ny ansökan kommer in under morgondagen så anställer vi båda. Har bett assistansbolaget begära in utdrag ur brottsregistret också. Vill inte chansa, även om tjejen idag definitivt inte såg ut eller agerade som en brottsling - hur man nu ser det...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar