lördag 25 juli 2009

Timrapporter

Älskar Excel. Vi är kompisar. I vart fall då och då. Fast just nu är jag väldigt tacksam för Excel. Har suttit och fyllt i timrapporter för mannen och mig för tiden sedan 8 december. Önskar att vi hade fyllt i efterhand, men samtidigt hade det varit svårt för timrapporterna ska ju vara baserade på det beslut som vi precis fått om assistans. Jag och mannen har haft anställning som dotterns assistenter sedan 1 december och när man får beslut om assistans så gäller det från den dagen som man daterat ansökan och sedan en månad innan.

Man skulle ju kunna tänka sig att hur svårt kan det vara...? Jo, det blev rätt rörigt.... Att på 5 min när räkna ut jourtid, assistanstid och sedan lägga till sjukhusbesök, dra bort tiden när dottern låg inlagd på sjukhus (eftersom man inte har rätt till assistans då) och de tillfällen vi hade avlösarservice här hemma under februari/mars (som en konsekvens av operationen). Slutligen ta hänsyn till när vi varit föräldralediga och säkerställa att vi inte tar ut assistanstimmar samtidigt som vi tar ut föräldrapeng - och så klart se till att vi inte överskrider de timmar vi fått godkända. Har ringt ett antal samtal till F-kassan för att dubbelkolla så att jag tänker rätt. Vill ju inte få F-kassans onda öga på sig.... Passade på att fråga efter namnen på dem jag ringt till - utifall det skulle bli strul så vet jag vem jag pratat med.

I vart fall är det äntligen klart. Timrapporterna är ifyllda och allt är dubbelräknat fram och tillbaka. Återstår bara att skicka in dem så fort vi tagit kopior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar