fredag 31 juli 2009

Äntligen klart!

Så var anställningarna klara, eller nåja nästan i vart fall. Vi har valt ut två tjejer som ska ta merparten av timmarna. De har båda fått erbjudande om timanställning och till hösten väljer vi ut en av dem som får huvudsakligt ansvar och en tidsbegränsad anställning, medan den andra får agera mer vikarie. Tror det blir bra för dottern. Fast lite konstigt känns det... Att ha en annan person här hemma som ska ta hand om vårt barn. Ska göra en översyn om ett par månader för att se hur många timmar vi vill lägga ut, om jag vill gå ner i tid för att ta fler timmar själv osv.

Den ena tjejen skriver kontrakt på måndag och den andra den 10 augusti pga semester. Tyvärr är båda bortresta en stor del av augusti. Har bokat upp den ena tjejen till 4 tillfällen nu i augusti för att i vart fall ha något inbokat.

Har bestämt mig för att börja arbeta 90% för att få ihop mitt och familjens liv. Kommer kännas konstigt för jag är nog lite av en arbetsnarkoman. Det är så mycket jag vill göra att det är svårt att få ihop på en heltid. Det är tur att jag har ett arbete som gör att det går att gå ner i tid utan problem. Sedan är ju faktiskt inget hugget i sten. Det går ju att ändra, både min arbetstid och hur många timmar vi tar in assistenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar