lördag 1 augusti 2009

Lek med elrulle

Att jag tycker att dottern har blivit duktig med sin elrulle har nog framkommit tidigare. Under sommaren har hon upptäckt hur kul det är att jaga sina kompisar. De springer tjoande framför henne och hon jagar efter. Plötsligt har även springande kompisar upptäckt att det ju går att leka med dottern även på ett annat sätt. Att det är okej att ha spring i benen och leka med henne ändå. Dottern är överlycklig. Vi har anpassat vår trädgård, så att det går att köra elrulle enkelt runt hela huset. Där kör dottern runt, runt runt med ett stort leende på läpparna. Plötsligt har en helt ny värld öppnat sig för henne.

Idag tittade hon på mig och frågade om vi inte kunde ta en promenad. Det innebär att hon kör elrulle samtidigt som hon håller mig i handen och så tar vi en runda. Jag går och hon kör. Sedan vi höjde hastigheten på elrullen kör hon riktigt fort. Det går inte att söla, för då blir hon irriterad. Det har blivit en sådan frihet både för henne och för oss. Vi försöker vara duktiga att ta med elrullen så fort vi ska någonstans, till affären eller till stan. Synd bara att det tar ca 10 min att lasta i/ur elrullen när vi behöver ta med den i bilen - och att den fyller upp nästan hela uttrymmet, trots att vi har köpt en stor Land Rover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar